top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverRobbert Jan Proos

67. Kamer 19: Hints!

Hola people! Om je door deze leuke en echt oplosbare puzzel heen te loodsen geef ik nog een paar hints die helpen bij de manier van denken. Die uiteraard weer onnavolgbaar is. Oh nee wacht: hij is al opgelost dus dan is ie volgbaar toch? Hmmz...


Hint 1: Er zijn zes sets van drie plaatjes. Elk setje van drie plaatjes verwijst naar een min of meer bekende Nederlander.


N.B. Ik zeg hier 'min of meer' omdat niet iedereen elke zal kennen dus is het arbitrair of ze dan bekend zijn. Maar in principe zijn ze dus wel bekender dan jij en ik zullen we maar zeggen. Tenzij je dit raadsel doet en zelf keihard Linda de Mol bent, maar dat denk ik niet.


Hint 2: Als je de bekende mensen hebt gevonden hoef je geen letters te gebruiken. Dat zou ook niet werken, want er zijn zes namen en de oplossing heeft zeven letters. Dus vandaag geen gepuzzel of gehussel met letters.


Ja dat is een belangrijke want de meeste puzzels hebben wel steeds een setje letters als oplossing dus goed om te weten dat dit dus niet de bedoeling is nu. Geloof me, mensen zijn er al mee bezig geweest en hebben FANTASTISCHE manieren gevonden voor letter zeven... Maar nee...


Hint 3: De plaatjes in de achtergrond geven de hints richting het antwoord. We hebben twee soorten. De rode outlines verwijzen naar het antwoord.


Want waarom zou ik anders mijn prachtige plaatje lelijk maken met allemaal rode lijnen? Ik bedoel: Het wordt er niet mooier op toch? Je zou kunnen puzzelen met die outlines trouwens, maar dat is best een klus.


Hint 4: Het andere achtergrondplaatje geeft je iets om mee te puzzelen. Een overeenkomst als het ware. En als je die gevonden hebt... Ja dan komt dat juiste antwoord wel.


Succes!!!




40 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page