top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverRobbert Jan Proos

62. De zesde afvaller...

De kandidaten staan allemaal geblinddoekt in hun eigen kelderkamer. Ze hebben net op een computer aangegeven wie ze denken dat de Krampus is en mogen nu zeggen waarom zij moeten blijven en wie er volgens hen weg moet.


Emma: Ik moet blijven omdat ik in alle kamers waar ik ben opgesloten een waardevolle bijdrage heb geleverd aan het oplossen van de raadsels. Ik heb in sommige gevallen zelfs een compleet raadsel helemaal alleen opgelost. En wie er weg moet? Ik denk dat Kirsten het minste bijdraagt, maar feitelijk kan het me niet veel schelen wie er weg gaat als ik het maar niet ben.


Pjotr: Ik moet blijven omdat ik stabiel ben en altijd een manier vind om iets op te lossen zelfs als ik er niks vanaf weet. Ik heb geen televisie, dus al die populaire mensen ken ik niet, maar ik ga dan niet bij de pakken neerzitten. Ik ben een doorzetter, dus daarom moet ik door snapt u wel? En wie er weg moet? Nou Lux is al weg dus dan mag Janto er achteraan. Qua dream team.


Gerhard: Ach, als sie mij beu sind dan gehe ich wol. Ich kann wel gaan sagen warum ich bleiben muss, maar das ist nicht aan mij toch? Ich wollte wel naturlich. Ja, nein, ho, ich woltte sicherlich bleiben, maar dan muss er iemand anders weg uhn das ist lastig. Kirsten is pittig, maar ik mag haar woll. Janto is enthousiasmierend... Ich sollte Pjotr wegstemmen, als es musst he.


Janto: Oh lieverd, weet ik veel waarom ik er in moet blijven. Ik ben best goed in die raaaadsels toch? Ja zonder Lux was het even wennen, maar toen ging het met Emma weer heeeel goed. Dus dan denk ik dat het misschien niet perse aan Lux lag, maar aan het feit dat ik sowenso gewoon goed samen kan werken. Jaaaa dat is het! En ik ben redelijk klaar met dat Duitse gelul van die gerhard. Ja sorry, ik versta die man niet en hij wordt ook soms ineens boos.


Kirsten: Oh flikker alsjeblieft Emma er uit! Dat vind ik zo'n droge doos. Wat? Oh eerst waarom ik moet blijven? Nou ja, ik heb een gezin te onderhouden met helemaal niks en ik kan dat geld goed gebruiken. ja sorry hoor, ik ben gewoon eerlijk. Dat hele spel kan me gestolen worden. En Emma er uit dus, en rap een beetje. Of had ik dat al gezegd?


Na hun verklaring worden de kandidaten naar een volgende ruimte begeleid. Er staan weer duizenden mensen op het terrein bij het keldercomplex te wachten. Ze staren naar een grote container op het terrein waar de afvaller naartoe gebracht is. Een klok telt af... En als hij op nul springt klapt de container open en staat daar een geblinddoekte verbijsterde kandidaat die met een hele hoop gejuich wordt ontvangen...


Hij doet zijn blinddoek af...


Het is Pjotr...

23 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page